یادداشت های روزانه

دغدغه های یک دانشجوی معماری از همه نوع

یادداشت های روزانه

دغدغه های یک دانشجوی معماری از همه نوع

یادداشت های روزانه

سلام دوستان
خب معلومه که من یه دست اندازم! نه مقصد که جواب سوال هامون رو بدونه و نه حتی یه راه که مسیر رو نشونمون بده. این که گفتم دست اندازم واسه همینه. دست انداز ها درست وقتی فکر میکنیم همه چی رو میدونیم مقصد رو میشناسیم راه رو درست انتخاب کردیم و حالا فقط باید گاز بدیم، سراغمون میان. واسه همینه که میگم اینجا دنبال جواب نگردین اومدم سوال کنم و با دوستانم حرف بزنم نه این که حرفم رو به هر بهانه ای بزنم ...

درباره ی دست انداز این جا بیشتر بخونید:
http://dast-andaz.blog.ir/page/about-me

بایگانی

نامه سوم، به شاگرد اول

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۵۸ ب.ظ

سلام دوستان، این ها رو چند وقت قبل پیدا کردم، اون موقع،بهمن 93 تازه اولین تجربه ی تدریس رو اون هم به صورت اسیست طرح رو از سر می گذروندم، کلی سوال توی ذهنم بود و کلی شور و علاقه. چند ماهی ک گذشت برای هر کدوم از بچه ها نامه ای نوشتم. این اولین نامه است. نامه هایی که دو سه سال بعد به دستشون رسید ...

برگرفته شده از dast-andaz.blog.ir

سلام دوستان، این ها رو چند وقت قبل پیدا کردم، اون موقع،بهمن 93 تازه اولین تجربه ی تدریس رو اون هم به صورت اسیست طرح رو از سر می گذروندم، کلی سوال توی ذهنم بود و کلی شور و علاقه. چند ماهی ک گذشت برای هر کدوم از بچه ها نامه ای نوشتم. این اولین نامه است. نامه هایی که دو سه سال بعد به دستشون رسید ...




سلام رفیق

 

فرصت نشد من باخاطرات و علاقه ها و خود خودت روبرو بشم. من بیشتر با کارهات روبرو شدم، واسه همین که خیلی نمیشناسمت حرف هایی نوشتم که شاید به دردت هم نخورن! ولی خب جای به برادر بزرگتر گفتم بد نیست چیزایی که به ذهنم میرسه و ممکنه افت راهت باشه رو بگم ...

 

دانشجوی درست و نمونه بودن همیشه این خطر رو داره که خودت نباشی! یعنی اون چیزی باشی که دیگران می خوان نه اون چیزی که خودت میخوای یا خدا می خواد! حداقل آفتش اینه که آدم همیشه برای تشویق دیگران کاری کنه یا عادت کنه اگه کاری میکنه در پی تایید کارش از طرف دیگران باشه.

 

 دانشجوی خوب و قوی ای هستی نه تنها ازین جهت که پرکاری بلکه ازنی جهت که استعداد خوبی توی معماری داری، راستشو بخای من هنوز دلیلی پیدا نکردم که بگم بعضی استعداد معماری دارن و بعضی ها نه! بعضی ها کمتر دارن و بعضی بیشتر. شاید واسه همین هم گفتم استعداد خوبی توی معماری داری و نگفتم استعداد زیادی داری یا استعداد داری! بگذریم ... ولی با همه ی این حرف ها بعضی ها باید کار کنن زحمت بکشن تا این استعداد درونی شون رو شکوفا کنن (مثلا مثل خود من! :)) بعضی ها هم جلوترن و این استعداد درونی شون به فعلیت رسیده این نقطه ی شروع خوبی هست ولی قرارگاه خوبی نیست! پس عقب نمون و بیشتر کار کن. این که ادم خودش رو با دیگران مقایسه کنه همیشه این آفت رو داره که از خودش عقب بمونه و همه ی اونی که باید میشده نشه!

 

ان شالله که مارو حلال کنی و توی زندگیت موفق باشی داداش

نظرات  (۴)

سلام، 
« دانشجوی درست و نمونه بودن همیشه این خطر رو داره که خودت نباشی! »
چه راست گفتید.
پاسخ:
سلام
ممنون بابت تاییدتون :)
سلام
توی هر سه نامه تون این نگاه که هر فرد بر اساس استعداد ذاتی ش تربیت بشه هست و این درست ترین رویکرده در آموزش معماری . . .
اینکه خود دانشجو باید تلاش کنه تا اون استعداد رو بالفعل کنه درست، اما کار استاد معماری هم خودش یه جور معماری در وجود شاگرده، خیلی خلاقانه و در عین حال بر پایه اصول باید باشه! کلا خیلی جذابه!
من این ویژگی رو در استادم دکتر عیسی حجت دیدم، همیشه انگار داره چیزی خلق می کنه. . . از جنس خودت
پاسخ:
سلام
ممنون بابت تایید و البته نکات ارزشمندی ک اضافه کردین
بله منم همیشه دکتر حجت برام الگو بودن :)
فکر کنم بخشی از وجود هر کس توی ما باقی میمونه بعضی وجود ها حتی تا همیشه  :) شاید اون زمان قصد نداشتید نامه ها رو منتشر کنید و در واقع به قسمتی از وجود خودتون نامه مینوشتید...
امید دارم  راهتون رو پیدا کنید

دوستدار شما
                   شاگرد
پاسخ:
همین هم کار ر سخت تر میکنه و مسئولیت ادم ر زیاد تر

ممنون
ان شالله
چقدر ارزشمنده که برای رشد دیگران ارزش قائلید...خوش به حال شاگردانتون :)
پاسخ:
ممنون ان شالله واقعا همینطور باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">