یادداشت های روزانه

دغدغه های یک دانشجوی معماری از همه نوع

یادداشت های روزانه

دغدغه های یک دانشجوی معماری از همه نوع

یادداشت های روزانه

سلام دوستان
خب معلومه که من یه دست اندازم! نه مقصد که جواب سوال هامون رو بدونه و نه حتی یه راه که مسیر رو نشونمون بده. این که گفتم دست اندازم واسه همینه. دست انداز ها درست وقتی فکر میکنیم همه چی رو میدونیم مقصد رو میشناسیم راه رو درست انتخاب کردیم و حالا فقط باید گاز بدیم، سراغمون میان. واسه همینه که میگم اینجا دنبال جواب نگردین اومدم سوال کنم و با دوستانم حرف بزنم نه این که حرفم رو به هر بهانه ای بزنم ...

درباره ی دست انداز این جا بیشتر بخونید:
http://dast-andaz.blog.ir/page/about-me

بایگانی

سلام دوستان تصمیم گرفتم سه پست با اسم "گزارش یک طرح" به این ترتیب منتشر کنم:


1- فلسفیدن موزه ی سینما :که در مورد مبانی نظری و ایده ها و استعاره های (metaphors)  کاره

2-تکه انگار ی یک تجربه ی جدید : که شامل شرح و توضیح روش طراحی (فرایند طراحی) به کار گرفته شده است. و به نوعی تجربه ی عملی و شرح مشکلات و راه حل هایی که در مورد استفاده از روش طراحی کلاژ توی معماری هست رو توضیح دادم.  (میتونید برای اشنایی بیشتر به این پست ها سری بزنین: 

یکه انگاری و تکه انگاری

معرفی کتاب تکه انگاری فرایندی در طراحی معماری دکتر ادیبی)

3-  و سومین پست هم شامل مستندات پروژه می شه که چون کار کمتری میبرد اول منتشرش کردم.


راستی این پروژه توی پنجمین دوره ی مسابقات دانشجویی سایت اتووود برگزیده شد و همین هم یه کم انگیزه شد تا این جا منتشرش کنم. خوشحال میشم حتما نظراتتون رو در موردش بدونم. برای دیدن باقی شیت ها به ادامه مطلب و برای بزرگتر کردن تصاویر روشون کلیک کنید :)


طراحی معماری 3 - موزه ی سینما



طراحی معماری 3 - موزه ی سینما - مقطع

طراحی معماری 3 - موزه ی سینما : کلاژها

طراحی معماری 3 - موزه ی سینما : استعاره ها

طراحی معماری 3 - موزه ی سینما : پلان ها و ...


چون کلاژ ها در کل از اهمیت بالایی توی این پروژه برخوردار بودن کلاژهای شیت دوم رو دوباره به صورت مجزا این جا آوردم برای بزرگ تر شدن میتونید روشون کلیک کنید:


کلاژ اول - طراحی معماری سه : موزه سینماکلاژ دوم- طراحی معماری سه : موزه سینما

کلاژ سوم- طراحی معماری سه : موزه سینماکلاژ چهارم- طراحی معماری سه : موزه سینماکلاژ پنجم- طراحی معماری سه : موزه سینما

نظرات  (۱)

از دو جهت بسیار کار تامل برانگیزیه
اول اینکه با دیدنش،معدود دفعاتی بود که تونستم درک کنم چنین احجام و خطوط به ظاهر شکسته(پکسته) و انفجاری که در نگاه اول بیشتر تظاهر دارن تا چیزی ورای فرم،میتونه از یه منطق طراحی استخراج بشه و ناظر تلاش کنه برای فهمیدنه بیشترش
دوم اینکه فرایند طراحی و البته محصول نهایی به واقع تمرین مناسبی بود برای همون تکه انگاری ها در طراحی و احساس می کنم هر کسی باید یه بار هم که شده اینجوری به مساله نگاه کنه بدونه در نظر گرفتن محصول نهایی البته
خلاصه که آموختیم استاد
پاسخ:
سلام
ممنون ک نظر مثبتی ب کار داشتی :) البته ایرادات زیادی هم داره مثلا در منطق پلانی و یا در نورگیری های فضاهای داخلی و لابی
بله البته من دقیقا نمیدونم ک دکتر ادیبی بر مبنای چ مبانی نظری ای این روش از طراحی ور توصیه میکنن چون یادم نیست ک چیزی هم در کتاب ب صورت مفصل در این مورد توضیح داده باشن ولی در کل برای من ک تجربه ی خوبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">