سواد رسانه
یک مدرسه ی ابتدایی را تصور کنید معلم تصویری از یک اسب را به کودکان نشان میدهد.
- بچه ها ... این چیه؟
- اسب!
- نه این عکس یک اسب هست (تفکیک بازنمایی و واقعیت)نویسنده در این کتاب موضوع سواد رسانه را مطرح میکند موضوعی که بسیاری از کشورهای جهان به آن توجه خاصی دارند. کتاب با این قیاس بسیار شیرین شروع می شود. این که همان طور که زبان فارسی نیاز به آموزش برای خواندن و نوشتن دارد. همانطور نیز زبان تصاویر (فیلم، داستان، سریال های تلویزیونی و ...) نیاز به اموزش برای خواندن و نوشتن دارد.هر محصول رسانه ای چون فیلم داستان، اینمیشن و ... مثل یک روبیک است برای فهم یک فیلم باید به ابعاد مختلف این روبیک فکر کرد و یک بار این روبیک را حل کرد. مالکیت رسانه، شناخت مخاطبان، ارتباط این پیام با دغدغه ها و مسایل زندگی امروز، شخصیت ، بازنمایی و درون مایه
نویسنده موضوع سواد رسانه را بسیار ساده و روان با تعداد زیادی تمثیل های شیرین و راهگشا برای عموم مردم طرح می کند.
در این کتاب شما با مثال های فراوانی از انیمیشن هایی چون در جست و جوی نمو، باب اسفنجی فیلم ها تارزان و ... و سایر محصولات رسانه ای غرب روبرو می شوید اما این بار با نگاهی نو. این که در این محصولات خانواده، جامعه، مسلمانان، روابط زن و مرد و ... چه گونه بازنمایی شده است. کتاب در صدد است تا مخاطب را اماده کند تا موضعی فعال و پرسش گر نسبت به خوراک رسانه ای خود بگیرد.